Polityka prywatności usług nju światłowód i nju komórkowy - Aplikacja i strona nju.pl
Dokument obowiązuje od 14 grudnia 2022 roku do odwołania.
Jesteśmy administratorem Twoich danych osobowych. To oznacza, że odpowiadamy za ich wykorzystanie w sposób bezpieczny, zgodny z umową oraz obowiązującymi przepisami.
Jeśli w tej informacji, piszemy:
- o Tobie – mamy na myśli osobę, która korzysta lub chce skorzystać z usługi nju, z Aplikacji lub ze strony,
- o nas – mamy na myśli Orange Polska S.A. (nasze pełne dane znajdziesz na końcu dokumentu),
- o Aplikacji – mamy na myśli Aplikację mobilną, za pomocą której można m.in. uzyskać informacje dotyczące Usługi, w tym rozliczenia płatności. Za jej pomocą można zawrzeć Umowę oraz zlecać realizację dyspozycji w trakcie trwania Umowy, w tym regulować płatności,
- o stronie – mamy na myśli stronę internetową nju.pl,
- o Serwisie – mamy na myśli łącznie Aplikację oraz stronę internetową nju.pl,
- o Urządzeniu – mamy na myśli urządzenie, za pomocą którego łączysz się z Serwisem, takie jak komputer PC, tablet czy telefon
Poniżej opisujemy, jak przetwarzamy Twoje dane osobowe i chronimy Twoją prywatność, kiedy korzystasz z Serwisu.
Twoje dane osobowe
Jeśli korzystasz z Serwisu, otrzymujemy Twoje dane osobowe i stajemy się ich administratorem.
1. W jakim celu i na jakiej podstawie wykorzystujemy dane osobowe?
Twoje dane osobowe uzyskane przy rejestracji w Aplikacji lub na stronie nju.pl oraz w trakcie korzystania z usług dostępnych przez Aplikację i na stronie nju.pl wykorzystujemy w następujących celach:
- zawarcia i wykonania łączących nas umów (w tym o korzystanie ze świadczonych przez nas usług elektronicznych lub telekomunikacyjnych), np. do zapewnienia poprawnej jakości usług – przez czas trwania każdej z umów (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 b) Rozporządzenia 679/2016 „RODO”, podstawę tę będziemy nazywać w skrócie „wykonaniem umowy”);
- wykonania ciążących na nas obowiązków prawnych, przez czas ich wykonania obowiązków, np. dokonania rejestracji abonentów i określony przepisami czas przechowywania danych (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 c) RODO; podstawę tę będziemy nazywać „obowiązkiem prawnym”);
- wykazania naszej zgodności z przepisami - przez czas, w którym możemy ponieść konsekwencje prawne niewykonania obowiązku, np. otrzymać karę finansową od urzędów państwowych (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 f) RODO; podstawę tę będziemy nazywać „naszym prawnie uzasadnionym interesem”);
- wykrywania nadużyć i zapobiegania im – przez czas trwania umowy (podstawa prawna: wykonanie umowy), przez okres przedawnienia roszczeń i czas trwania ewentualnych postępowań (podstawa prawna: nasz prawnie uzasadniony interes);
- ustalenia, obrony i dochodzenia roszczeń, co obejmuje m.in. sprzedaż naszych wierzytelności z umowy innemu podmiotowi – przez okres, po którym przedawnią się roszczenia wynikające z umowy (podstawa prawna: nasz prawnie uzasadniony interes);
- marketingu bezpośredniego – przez czas trwania umów (podstawa prawna: nasz prawnie uzasadniony interes);
- tworzenia zestawień, analiz i statystyk na nasze potrzeby wewnętrzne: obejmuje to w szczególności raportowanie, badania marketingowe, planowanie rozwoju usług lub sieci, prace rozwojowe w systemach informatycznych, tworzenie modeli statystycznych – przez czas trwania umowy, a następnie nie dłużej niż przez okres przedawnienia roszczeń (podstawa prawna: nasz prawnie uzasadniony interes);
- wsparcia obsługi, w tym poprzez informowanie o awariach, dostosowanie obsługi w oparciu m.in. o dane o ofercie, z której korzystasz, czy o dotychczas złożonych reklamacjach – przez czas trwania umowy (podstawa prawna: nasz prawnie uzasadniony interes).
We wskazanych wyżej celach (oprócz celu „wykonania umowy” oraz „wykonania obowiązków prawnych”) będziemy dokonywać profilowania, czyli zautomatyzowanej analizy Twoich danych i opracowania przewidywań na temat preferencji lub przyszłych zachowań (np. w przypadku profilowania marketingowego możemy dopasowywać komunikaty reklamowe do Twoich potrzeb, wykorzystując dostępne nam informacje o Waszym zachowaniu i preferencjach).
Jeśli wyrazisz inną zgodę na wykorzystywanie swoich danych, treść tej zgody będzie określać, w jakim celu będziemy przetwarzać te dane. Dane o tym, że logujesz się w Serwisie, możemy wykorzystać, aby umożliwić Ci korzystanie z dodatkowych usług dostępnych w Serwisie, w tym świadczonych przez inne podmioty.
2. Które dane musisz nam podać, żeby skorzystać z usług
- Aby zarejestrować Cię w naszej Aplikacji lub na stronie nju.pl, musimy poznać Twój adres e-mail. Możesz podać go nam w formularzu lub poprzez serwisy społecznościowe, przez które się zalogujesz. Nie masz obowiązku prawnego, żeby podać nam swój adres e-mail – jeśli jednak go nie podasz, nie możesz założyć konta klienta. Na ten adres będziemy przekazywać Ci informacje o zmianach i aktualizacjach naszej Aplikacji oraz o zdarzeniach powodujących jej niedostępność (prace planowe, awarie);
- Żeby skorzystać z naszych usług telekomunikacyjnych, musisz się wcześniej zarejestrować (czyli podać nam imię i nazwisko, numer PESEL lub serię i numer dokumentu, który potwierdza Twoją tożsamość). Warunek ten nie wynika z naszej decyzji, ale z przepisów prawa. Jeśli nie zarejestrujesz się, nie będziemy mogli wykonywać usług telekomunikacyjnych, które określamy w Twoim regulaminie;
Możesz zarejestrować się:- poprzez zdjęcie dokumentu w Aplikacji
W tym procesie podczas rejestracji wyślesz nam swoje zdjęcie („selfie”) oraz zdjęcie Twojego dokumentu tożsamości. Informacje o Twoim imieniu i nazwisku, numerze PESEL lub serii i numerze dokumentu tożsamości wykorzystamy, aby zarejestrować Cię jako naszego abonenta. Twoje zdjęcie z Aplikacji porównamy ze zdjęciem z dokumentu tożsamości, aby potwierdzić Twoją tożsamość. Po tym kroku nie przechowujemy już dłużej Twojego zdjęcia i pozostałych danych. Abyśmy mogli użyć danych z Twojego dokumentu tożsamości i zdjęcia „selfie”, w tym danych biometrycznych (które uzyskamy nas z Twojego zdjęcia z dokumentu tożsamości oraz ze zdjęcia „selfie”), żeby potwierdzić Twoją tożsamość, musisz nam na to dać swoją zgodę w Aplikacji. - poprzez mojeID
Wystarczy, ze zalogujesz się do swojego banku i zgodzisz się, żeby przekazał nam Twoje wskazane dane. Sprawdzamy wyłącznie Twoje imię, nazwisko oraz PESEL.
Możemy też umożliwić inne sposoby rejestracji (np. poprzez naszego montera). - Jeśli podasz w Aplikacji lub na stronie internetowej numer karty płatniczej, dane te trafią w bezpieczny sposób bezpośrednio do podmiotu, który obsługuje płatność. Podmiot ten działa jako krajowa lub zagraniczna instytucja płatnicza, na podstawie uzyskanych zezwoleń (będziemy go dalej nazywać „Instytucją płatniczą”). My uzyskamy od Instytucji płatniczej tylko informacje:
- o kilku cyfrach z numeru Twojej karty,
- o dacie jej ważności,
- o tym, czy udało się ją skutecznie obciążyć.
Wykorzystamy je po to, by:- świadczyć Ci nasze usługi zgodnie z regulaminem – przez czas trwania umowy,
- bronić się przed roszczeniami lub dochodzenia roszczeń – do czasu ich przedawnienia.
- Gdy korzystasz Aplikacji lub strony nju.pl, możesz zamówić dodatkowe usługi lub towary albo skorzystać z funkcjonalności, które nie były dotąd objęte umową z nami. W takiej sytuacji możemy wykorzystać Twoje dane inaczej niż opisujemy w tej Polityce prywatności. Brakujące informacje przekażemy Ci, o ile to możliwe, zanim uzyskamy dodatkowe dane lub zanim użyjemy ich w nowym celu. W pozostałym zakresie informacje z tej Polityki prywatności pozostaną aktualne.
3. Komu przekazujemy Twoje dane?
Twoje dane przekazujemy różnym kategoriom podmiotów:
- tym, które przetwarzają dane w naszym imieniu i pomagają nam wykonywać nasze zadania,
- tym, które są osobnymi administratorami i przetwarzają dane we własnym imieniu.
Odbiorcami Twoich danych mogą być zatem:
- nasze agencje reklamowe i inne podmioty pośredniczące w sprzedaży naszych usług lub organizacji akcji marketingowych;
- podmioty obsługujące nasze systemy teleinformatyczne lub udostępniające nam narzędzia teleinformatyczne;
- podwykonawcy wspierający nas np. w wykonywaniu usług telekomunikacyjnych lub innych przez Twoich zamówionych, obsłudze korespondencji czy w procesie obsługi klientów;
- podmioty obsługujące i utrzymujące naszą sieć telekomunikacyjną;
- podmioty świadczące nam usługi doradcze, konsultacyjne, audytowe, pomoc prawną, podatkową, rachunkową, agencjom badawczym działającym na nasze zlecenie;
- instytucje płatnicze obsługujące płatności w Aplikacji;
- dostawcy towarów i usług dostępnych w Aplikacji;
- podmioty prowadzące działalność pocztową lub kurierską;
- jeśli przenosisz numer do naszej sieci – Prezes UKE, w związku z działaniem systemu, który umożliwia operatorom rozpoznawanie, w której sieci działa dany numer telefonu;
- jeśli otrzymamy od Ciebie zgodę, aby umieścić Twoje dane w spisie abonentów - inni przedsiębiorcy telekomunikacyjni, którzy mają siedzibę w krajach Europejskiego Obszaru Gospodarczego (EOG), po to, aby umieścili Twoje dane w spisie abonentów i korzystali z nich w usłudze informacji o numerach telefonicznych.
Jeśli korzystasz z naszych usług telekomunikacyjnych, przekazujemy standardowe informacje techniczne (np. o Twoim numerze telefonu, z którego dzwonisz, lub o zakończeniu sieci, z którego łączysz się z internetem, Twoje adresy sieciowe i identyfikatory Twojego urządzenia) do innych operatorów telekomunikacyjnych lub bezpośrednio do podmiotów, z którymi się łączysz, aby wykonać prawidłowo naszą usługę.
4. Czy Twoje dane trafią poza Europejski Obszar Gospodarczy (EOG)?
Twoje dane mogą być przekazywane poza EOG w sposób przewidziany prawem:
- na podstawie decyzji Komisji Europejskiej stwierdzającej odpowiedni stopień ochrony np. w państwie trzecim, do którego przekazujemy dane, lub
- pod warunkiem zapewnienia odpowiednich zabezpieczeń takich jak:
- wiążące reguły korporacyjne (określone w art. 47 RODO),
- standardowe klauzule ochrony danych przyjęte przez Komisję Europejską lub właściwy organ nadzorczy w zakresie danych osobowych (art. 46 ust. 2 pkt. c lub d RODO),
- zatwierdzony kodeks dobrych praktyk (art. 46 ust. 2 pkt. e RODO),
- zatwierdzony mechanizm certyfikacji (art. 46 ust. 2 pkt. f RODO),
- klauzule umowne zaakceptowane przez organ nadzorczy (art. 46 ust. 3 RODO),
a także w przypadkach niezbędnych ze względu na prawnie uzasadnione interesy administratora (pod warunkiem spełnienia wymogów z art. 49 ust. 1 akapit drugi RODO).
Kopię tych zabezpieczeń możesz otrzymać na życzenie.
5. Czy podejmujemy automatyczne decyzje
Możemy podejmować w pełni automatyczne decyzje, którą mają dla Ciebie istotny skutek, aby wykrywać nadużycia przy korzystaniu z usług i reagować na nie. W taki sposób możemy uznać określony nietypowy ruch telekomunikacyjny za niezgodny z regulaminem i stanowiący tzw. nadużycie telekomunikacyjne. W konsekwencji ograniczamy taki ruch lub blokujemy numer lub zakończenie sieci, którego go wywołało. Możesz zakwestionować taką decyzję i wtedy sprawę rozpatrzy nasz pracownik. Do podjęcia automatycznej decyzji wykorzystujemy informacje:
- o połączeniach telekomunikacyjnych w naszej sieci (w tym o typowych i nietypowych wzorach ruchu w sieci),
- o przypadkach nadużyć, które dotychczas zaobserwowaliśmy.
6. Jak korzystamy z danych transmisyjnych i danych o lokalizacji
Jeśli korzystasz z naszych usług telekomunikacyjnych, przetwarzamy Twoje dane transmisyjne, które są niezbędne, aby świadczyć Ci i rozliczyć usługi telekomunikacyjne.
Dane transmisyjne przetwarzamy w celu:
- wykonania umowy, w tym umożliwić Ci dostęp do naszych usług w jakości wynikającej z umowy;
- naliczania opłat za świadczone usługi oraz w celu i rozpatrywania reklamacji;
- zarządzania ruchem w sieci telekomunikacyjnej oraz rozliczeń z innymi operatorami;
- wykrywania nadużyć i zapobiegania im oraz zapewnienia bezpieczeństwa sieci i usług;
- ustalenia, obrony i dochodzenia roszczeń;
- przechowywania na potrzeby przyszłych postępowań uprawnionych organów (przez okres wynikający z przepisów);
- marketingu bezpośredniego (o ile udzielisz na to zgody).
Danymi transmisyjnymi, które wykorzystujemy, są dane o sposobie korzystania z naszych usług telekomunikacyjnych i z naszej sieci. W szczególności są to dane:
- o identyfikatorach urządzenia końcowego (np. telefonu lub tabletu), za pomocą którego łączysz się z naszą siecią przewodowo lub bezprzewodowo (np. za pomocą karty SIM lub gdy korzystasz z połączenia z routerem przez Wi-Fi), oraz o systemie operacyjnym na Twoim urządzeniu;
- o tym, kiedy, jak często i w jaki sposób korzystasz:
- z połączeń głosowych i wiadomości tekstowych, w tym o liczbie połączeń i wiadomości wychodzących, przychodzących, o ich typie (np. krajowe, międzynarodowe, w roamingu), o czasie trwania połączeń i o numerach, o technologii połączenia, z którymi się komunikujesz;
- z dostępu do Internetu, w tym o czasie trwania sesji internetowych i ilości transferowanych danych, o adresach odwiedzanych stron internetowych i Twoich aktywnościach na tych stronach, o rodzaju używanej technologii dostępu.
Szczegółowy opis rodzajów danych transmisyjnych, jakie aktualnie wykorzystujemy, możesz znaleźć na stronie www.njumobile.pl/mojedane. Dane transmisyjne możemy wykorzystywać lub przechowywać przez czas trwania umowy, a po jej zakończeniu – w okresie dochodzenia roszczeń lub wykonywania innych zadań wynikających z przepisów prawa.
W celach wykrywania nadużyć i zapobiegania im, zapewnienia bezpieczeństwa sieci i usług oraz – w razie udzielenia nam zgody – w celach marketingowych będziemy wykorzystywać dane transmisyjne do profilowania naszych klientów, oceniając na przykład, czy ich zachowania mogą zagrażać integralności naszej sieci.
Przez dane o lokalizacji rozumiemy dane, które pochodzą z sieci telekomunikacyjnej i wskazują położenie Twoich urządzeń końcowych.
Przetwarzamy je po to, by:
- wykonać obowiązki wynikające z przepisów prawa;
- przygotować lub skierować do Ciebie ofertę (marketing bezpośredni) - o ile udzielisz nam na to zgody). Obejmuje to również profilowanie, czyli dostosowanie otrzymywanej oferty do miejsc, w których korzystasz z naszych usług;
- świadczyć usługi dodatkowe, gdy dane te są niezbędne do ich świadczenia (o ile udzielisz na to zgody).
Dane o Twojej lokalizacji będziemy przetwarzać również, gdy wykonasz połączenie z numerem alarmowym. Dane te przekażemy Prezesowi UKE prowadzącemu system teleinformatyczny służący do gromadzenia i udostępniania danych centrom pomocy ratunkowej i służbom powołanym do niesienia pomocy.
Dane transmisyjne i o lokalizacji po ich całkowitej anonimizacji (to znaczy bez informacji, do którego abonenta się odnoszą) możemy przetwarzać na potrzeby:
- statystyk,
- analiz dotyczących efektywności naszej sieci i jej rozbudowy,
- zarządzania ruchem czy badań dotyczących przemieszczania się grup ludności między określonymi punktami naszej sieci.
7. Spisy abonentów i informacja o numerach telefonicznych
Jeśli udzielisz na to zgody, możemy umieścić Twoje dane w spisie abonentów, a informację o przydzielonych Tobie numerach telefonów - w ramach usługi informacji o numerach telefonicznych, jeśli będzie je świadczyć. Celem spisu abonentów i informacji o numerach telefonicznych jest umożliwienie sprawnego wyszukania numerów telefonów zarówno naszych abonentów, jak i abonentów innych operatorów telekomunikacyjnych, którzy w tym celu udostępnili ich dane. W spisie można wyszukiwać osoby fizyczne (przy użyciu łącznie trzech kryteriów wyszukiwania: nazwiska, imienia i miejscowości) oraz firmy czy instytucje (przy użyciu jednego z kryteriów: nazwy firmy, ulicy, miasta, powiatu, gminy, województwa, telefonu). Usługa informacji o numerach telefonów jest świadczona telefonicznie.
8. Jakie przysługują Ci uprawnienia
Możesz złożyć do nas wniosek:
- o sprostowanie (poprawienie) Twoich danych;
- o usunięcie danych przetwarzanych bezpodstawnie lub umieszczonych na naszych serwisach internetowych;
- o ograniczenie przetwarzania (wstrzymanie operacji na danych lub nieusuwanie danych – stosownie do złożonego wniosku);
- o dostęp do danych (o informację o przetwarzanych przez nas danych oraz o kopię danych);
- o przeniesienie danych do innego administratora danych lub do Ciebie (w zakresie określonym w art. 20 RODO).
Żeby skorzystać z tych praw, złóż wniosek poprzez czat na koncie klienta. Możesz też kontaktować się z nami poprzez adresy podane w sekcji „Jak możesz się z nami skontaktować” poniżej.
Aby mieć pewność, że jesteś uprawniony do złożenia wniosku, możemy prosić o podanie dodatkowych informacji pozwalających nam Cię uwierzytelnić.
Zakres każdego z tych praw oraz sytuacje, w których można z nich skorzystać, wynikają z przepisów prawa. To, z którego uprawnienia możesz skorzystać, zależeć będzie np. od podstawy prawnej wykorzystywania przez nas Twoich danych oraz od celu ich przetwarzania.
9. Na czym polega prawo sprzeciwu
Niezależnie od praw wymienionych wyżej, możesz w dowolnym momencie wnieść sprzeciw wobec przetwarzania Twoich danych (w tym profilowania) na potrzeby marketingu bezpośredniego. Po przyjęciu wniosku w tej sprawie jesteśmy zobowiązani do zaprzestania przetwarzania danych w tym celu.
W szczególnych sytuacjach możesz w dowolnym momencie wnieść sprzeciw wobec przetwarzania przez nas Twoich danych osobowych (w tym profilowania), jeśli podstawą wykorzystania danych jest nasz prawnie uzasadniony interes lub interes publiczny. W takiej sytuacji, po rozpatrzeniu Twojego wniosku, nie będziemy już mogli przetwarzać danych osobowych objętych sprzeciwem na tej podstawie, chyba że wykażemy, iż istnieją:
- ważne prawnie uzasadnione podstawy do przetwarzania danych, które według prawa uznaje się za nadrzędne wobec Twoich interesów, praw i wolności lub
- podstawy do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń.
10. Kiedy prosimy Cię o zgodę
Jeżeli wykorzystanie przez nas Twoich danych nie jest konieczne do wykonania umowy, realizacji obowiązku prawnego lub nie stanowi naszego prawnie uzasadnionego interesu, możemy prosić o wyrażenie zgody na określone sposoby wykorzystania Twoich danych. Taka zgoda może umożliwiać np. udostępnienie danych innym podmiotom na potrzeby ich akcji promocyjnych lub automatyczne podjęcie decyzji w oparciu o Twoje dane i na Twoje żądanie. Udzieloną nam zgodę możesz w każdej chwili wycofać w Aplikacji (nie będzie to wpływać na zgodność z prawem wykorzystania Twoich danych przed cofnięciem takiej zgody).
11. Gdzie możesz złożyć skargę
Masz prawo wnieść skargę do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, jeżeli uważasz, że przetwarzamy Twoje dane osobowe niezgodnie z przepisami prawa.
Informacje uzyskane z Twojego urządzenia
12. Co przechowujemy w pamięci Twojego urządzenia
- W naszej Aplikacji korzystamy z rozwiązania umożliwiającego przechowywanie w pamięci Twojego urządzenia mobilnego (telefonu, tabletu) określonych informacji, które ułatwią Ci korzystanie z Aplikacji lub naszych usług („Local Storage”). Local Storage wykorzystujemy m.in. po to, by:
- umożliwić zaszyfrowane połączenie z naszą usługą,
- przechować na Twoim urządzeniu:
- podane przez Ciebie dane do zalogowania się w Aplikacji,
- Twoje ustawienia w Aplikacji;
- Przechowywanie informacji w Twoim urządzeniu poprzez rozwiązanie Local Storage ani uzyskiwanie przez nas do nich dostępu nie powoduje zmian konfiguracyjnych w Twoim urządzeniu ani w zainstalowanym na nim oprogramowaniu;
- W każdej chwili możesz usunąć informacje przechowywane dzięki rozwiązaniu Local Storage na Twoim urządzeniu poprzez odinstalowanie Aplikacji oraz, w zależności od Twojego systemu operacyjnego, poprzez skasowanie w ustawieniach urządzenia mobilnego informacji z pamięci (cache) Aplikacji lub wylogowanie się z Aplikacji;
- W związku z tym, że Aplikacja pozostanie aktywna aż do momentu, gdy się z niej nie wylogujesz, zadbaj, aby niepożądane osoby nie uzyskały dostępu do Twojego urządzenia mobilnego, na którym zalogowałeś się do Aplikacji.
13. Jak korzystamy z narzędzi innych podmiotów
- W Aplikacji wykorzystujemy narzędzia innych podmiotów. Dostawcy tych narzędzi mogą umieszczać pliki cookies lub tokeny w Twoim urządzeniu lub uzyskiwać dostęp do informacji, które są przechowywane na Twoim urządzenia. Dotyczy to dostawców:
- serwisów społecznościowych Facebook lub Google (dalej „serwisy społecznościowe”) - w celu umożliwienia zalogowania się do Aplikacji poprzez te serwisy. W takiej sytuacji uzyskamy od serwisów społecznościowych informację o Twoim adresie e-mail, który będziemy wykorzystywać do kontaktu z Tobą w związku z działaniem Aplikacji. W związku z obecnością przycisku do logowania w Aplikacji (czyli z tym, że Aplikacja wywołuje wyświetlenie przycisku, kontaktując się z serwerem dostawcy serwisu społecznościowego), dostawca serwisu może wejść w posiadanie informacji o tym, z jakiej Aplikacji, z jakiego urządzenia oraz przez jakie połączenie doszło do wyświetlenia przycisku. Zakres zbieranych informacji oraz zasady korzystania z nich określa polityka prywatności danego dostawcy serwisu społecznościowego;
- narzędzia statystycznego Firebase lub Google Analytics (dostarczanych przez Google Ireland Limited). Będziemy zbierać unikatowy identyfikator instancji Aplikacji oraz ogólne informacje o tym jak z niej korzystasz. Użyjemy tych informacji po to, by ulepszać funkcjonalności Aplikacji i jej zawartość;
- narzędzia Google Signals (dostarczanego przez Google Ireland Limited) Dzięki Google Signals możemy powiązać w Google Analytics informacje o wizytach w naszej aplikacji z informacjami o Tobie, które Google otrzymuje gdy korzystasz z konta Google na różnych urządzeniach. Aby to powiązanie było możliwe, musisz wcześniej włączyć usługę personalizacji reklam Google. Informacje, jakie Google przekaże do Google Signals, mogą być oparte o Twoją lokalizację, historię korzystania z usług Google i o dane z witryn innych partnerów Google. Dane zbierane przez Google Signals wykorzystywane są do tworzenia zbiorczych, anonimowych statystyk i raportów dotyczących zachowania użytkowników na różnych urządzeniach. Dane, jakie widzimy w Google Signals, są przetworzone przez Google w taki sposób nie umożliwiają nam określenia tożsamości osoby, której dana porcja danych dotyczy.
- narzędzia One Signal (świadczonego przez OneSignal Inc. z siedzibą w USA) w celu umożliwienia wysyłania komunikatów PUSH w Aplikacji. Abyśmy mogli przesyłać komunikaty PUSH i uwzględnić przy tym sposób, w jaki korzystasz z Aplikacji, narzędzie to zbiera m.in. informacje:
- o tym, jak korzystasz z Aplikacji,
- o modelu i systemie operacyjnym Twojego urządzenia,
- o ustawieniach i Aplikacjach, jakich używasz,
- o komunikatach PUSH, które wysłaliśmy,
- o identyfikatorach reklamowych urządzenia,
- o sieci komórkowej wykorzystujesz,
- o adresie IP połączenia.
- W ustawieniach Twojego konta w serwisie społecznościowym jego dostawca może informować o tym, że korzystasz z logowania do naszej Aplikacji z użyciem jego serwisu. Na warunkach określonych przez ten serwis społecznościowy, możesz również zablokować możliwość logowania do naszej Aplikacji za pomocą tego serwisu.
- Informacje o tym, na jakich zasadach usługa Google Analytics zbiera i przetwarza dane, udostępnia jej dostawca na stronie www.google.com/intl/pl/policies/privacy/partners/ lub pod innym adresem URL, który Google może udostępnić publicznie w dowolnym czasie. Strona ta wskazuje także, w jaki sposób możesz kontrolować informacje gromadzone przez Google w związku z tym, że korzystasz z Aplikacji.
- Informacje o tym, na jakich zasadach usługa One Signal zbiera i przetwarza dane, udostępnia jej dostawca na stronie https://onesignal.com/privacy_policy. Strona ta wskazuje również, w jaki sposób możesz ograniczyć to, jak wykorzystamy informacje, które pobraliśmy z urządzenia.
- Możesz w każdej chwili wycofać zgodę na użycie narzędzi ww. dostawców poprzez zmianę ustawień w systemie operacyjnym Twojego urządzenia oraz użycie rozwiązań blokujących te narzędzia udostępnionych przez dostawców albo poprzez odinstalowanie Aplikacji z Twojego urządzenia.
- Komunikaty PUSH możesz w każdej chwili wyłączyć w ustawieniach:
- Aplikacji lub
- systemu operacyjnego Twojego urządzenia.
14. Do jakich funkcjonalności Twojego urządzenia uzyskujemy dostęp
Nasza Aplikacja uzyskuje dostęp między innymi do następujących funkcjonalności Twojego urządzenia:
- aparatu – aby dać Ci możliwość, by:
- skanować QR kody,
- zrobić zdjęcie „selfie” czy zdjęcia dokumentu tożsamości;
- funkcjonalności związanych z lokalizacją (w tym np. GPS - w zależności od systemu operacyjnego Twojego urządzenia mobilnego) – abyśmy mogli tworzyć statystyki dotyczące naszych użytkowników;
- czytnika linii papilarnych lub funkcjonalności rozpoznawania twarzy – aby umożliwić Ci logowanie się do naszej Aplikacji poprzez odcisk palca lub rozpoznanie twarzy.
W przypadku tych funkcjonalności system operacyjny Twojego telefonu przechowuje Twój odcisk palca i zdjęcie Twojej twarzy - nie są one przesyłane do naszych systemów. Gdy logujesz się do Aplikacji, dostajemy tylko informację (z systemu operacyjnego Twojego telefonu), czy udało Ci się zalogować się z użyciem wybranej funkcjonalności, czy nie.
Inne informacje – pliki cookies
15. Czym są pliki cookies
Na naszej strony wykorzystujemy pliki cookies, które mogą nie być powiązane z Twoimi danymi osobowymi. W plikach tych możemy zapisać informację o tym, z jakich części Serwisu lub z jakich innych stron internetowych korzystasz. O tym, czy je przyjmujesz, możesz decydować w ustawieniach Twojej przeglądarki. Jeśli chcesz dowiedzieć więcej o tym, czym są pliki cookies i jak możesz nimi zarządzać, zapraszamy na stronę www.njumobile.pl/cookies.
16. Do czego wykorzystujemy pliki cookies
Wykorzystujemy pliki cookies, aby:
- utrzymać ciągłość Twojej sesji po zalogowaniu w Serwisie. Dzięki temu w ramach jednej sesji nie musisz ponownie wpisywać danych do zalogowania na każdej podstronie naszej strony;
- skorzystać z opcji „Zapamiętaj mnie”;
- dostosować stronę do Twoich potrzeb;
- tworzyć statystyki podstron i funkcjonalności Serwisu, z których korzystają użytkownicy;
- zapewnić bezpieczeństwo sesji;
- zapamiętać Twoje ustawienia w Serwisie;
- dopasowywać reklamy, które możesz zobaczyć zarówno w Serwisie, jak i na innych stronach internetowych lub w innych Aplikacjach mobilnych. W tym celu możemy wykorzystywać informacje, które pochodzą z plików cookies umieszczonych w Twoim urządzeniu na innych stronach internetowych. Możemy też – w granicach, które dopuszcza prawo lub zgody, jakich udzielisz – skorzystać:
- z informacji od dostawców zewnętrznych baz danych,
- z Twoich danych, jakie zgromadziliśmy na podstawie umów, jakie z nas z Tobą łączą.
17. Do czego służy opcja „Zapamiętaj mnie”
Dzięki opcji „Zapamiętaj mnie” nie musisz za każdym razem logować się do Serwisu, żeby uzyskać dostęp do swojego konta. Jeśli wybierzesz tę opcję na danym urządzeniu, będzie ona na nim działać, aż ją wyłączysz. Zwróć uwagę, że jeśli wybierzesz opcję „Zapamiętaj mnie”, każda osoba, która będzie korzystać z Twojego urządzenia, może uzyskać dostęp do Twojego konta w Serwisie. W ramach takiego dostępu osoba może też otrzymać pewne wiadomości o Twojej umowie o świadczenie usług telekomunikacyjnych.
18. Co stanie się, gdy wylogujesz się z Serwisu
Jeśli wylogujesz się z Serwisu, nie uzyskasz dostępu do konta w Serwisie, dopóki nie zalogujesz się ponownie. Mimo to nadal możemy umieć Ciebie rozpoznać jako naszego klienta (w oparciu o sieć i urządzenia, z których korzystasz, czy pliki cookie, które przesyła Twoja przeglądarka).
19. Czym są zewnętrzne pliki cookies
Gdy będziesz korzystać z Serwisu, niektóre podmioty zewnętrzne mogą umieścić pliki cookies w Twoim urządzeniu (będą to tzw. pliki cookies zewnętrzne). Podmiotami tymi będą w szczególności dostawcy takich serwisów jak:
- Facebook,
- Twitter,
- Google,
- YouTube,
- DailyMotion.
Dzięki tym plikom możesz korzystać z funkcjonalności naszego Serwisu, które są zintegrowane z tymi serwisami. Pliki związane z tzw. pikselem Facebook posłużą do tego, by skierować do Ciebie naszą profilowaną reklamę w serwisie Facebook. Będzie ona oparta o informacje o tym, jakie strony w naszym Serwisie najchętniej odwiedzasz. Każdy z dostawców określa zasady korzystania z plików cookies w swojej polityce prywatności. Podmioty te mogą wykorzystywać pliki cookie, sygnały nawigacyjne i podobne technologie, aby gromadzić lub odbierać informacje z Serwisu i innych miejsc w internecie, a potem użyć ich do usług, które świadczą (np. mierzenie ruchu w internecie i wyświetlanie reklam). Istnieją rozwiązania, dzięki którym możesz decydować, w jakim zakresie chcesz, aby informacje o Tobie były gromadzone i używane do kierowania reklam w internecie. Rozwiązania te znajdziesz m.in. na stronach:
20. Do czego służą skrypty partnerów
Niektóre strony w naszym Serwisie mogą wykorzystywać kody (np. JavaScript), które pochodzą od podmiotów, które z nami współpracują (np. producentów sprzętu elektronicznego). Dzięki nim firmy te umieszczają swoje pliki cookies w Twojej przeglądarce i dopasowują do Twoich preferencji reklamy, które prezentują na innych stronach internetowych.
21. Jak badamy korzystanie ze strony
Podmioty takie jak Google Inc. oraz Comscore mogą wykorzystać pliki cookies zewnętrzne aby zbierać informacje o tym, jak użytkownicy strony korzystają z Serwisu. Informacje te służą, aby opracować statystyki i poprawić działanie Serwisu. Informacje o tym, jak Google w narzędziu Google Analytics używa danych z witryn i Aplikacji, które korzystają z ich usług, znajdziesz na stronie
https://www.google.com/policies/privacy/partners/. Możesz pobrać dodatek do przeglądarki, który ograniczy zakres informacji, jakie wykorzystuje Google Analytics. Znajdziesz go na stronie
https://tools.google.com/dlpage/gaoptout?hl=pl.
22. Jak cofniesz zgodę na pliki cookies
Poprzez odpowiednie ustawienia przeglądarki na Urządzeniu możesz wyrazić zgodę na przechowywanie i uzyskiwanie dostępu do plików cookies (umożliwiając przyjmowanie plików cookies) lub taką zgodę cofnąć (blokując przyjmowanie plików cookies). W każdej chwili możesz także usunąć umieszczone pliki cookies za pomocą opcji dostępnych w przeglądarce internetowej lub w systemie operacyjnym Twojego urządzenia. Informujemy jednak, że usunięcie, zablokowanie lub ograniczenie umieszczania plików cookies może spowodować utrudnienia korzystania z Serwisu, a nawet uniemożliwić korzystanie z niektórych jego opcji.
23. Jak możesz się z nami skontaktować
We wszystkich sprawach dotyczących Twoich danych osobowych kontaktuj się z nami poprzez czat w Aplikacji lub stronę nju.pl Jeśli potrzebujesz złożyć wniosek na piśmie, możesz napisać do nas na adres: Orange Polska S.A.,
ul. Jagiellońska 34, 96-100 Skierniewice
Dane kontaktowe Inspektora Ochrony Danych w Orange Polska S.A:
inspektorochronydanych@orange.com
24. Gdzie znajdziesz więcej informacji
Szczegóły na temat tego:
- jak wykorzystujemy i zabezpieczamy Twoje dane osobowe,
- jakie uprawnienia Ci przysługują,
- jak możesz z nich skorzystać,
znajdziesz na stronie www.njumobile.pl/mojedane.
Wersja Polityki prywatności, którą właśnie czytasz, obowiązuje od dnia 14 grudnia 2022 roku.
Nasze dane rejestrowe:
Orange Polska Spółka Akcyjna z siedzibą i adresem w Warszawie, 02-326 przy Al. Jerozolimskich 160, wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy, XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, pod numerem 0000010681; REGON 012100784, NIP 526-02-50-995; z pokrytym w całości kapitałem zakładowym wynoszącym 3 937 072 437 złotych.